Leven in angst

Stijn voelt zich als klein kind angstig. Hij speelt niet, huilt en loopt alleen maar achter zijn ouders aan.School lukt hooguit voor halve dagen, maar meestal lukt het helemaal niet.Zijn kamer is zijn wereld. Karin, de moeder van Stijn, groeit op met een zeer angstige vader. Met een fulltime baan en zonder kennis van zijn eigen problemen, probeert hij een normaal leven te leiden. Maar hij kan zijn leven niet aan en uit dat in agressie. Dit zorgt voor veel angst bij Karin, haar zus en haar moeder. Het gedrag van Stijn en zijn opa blijkt angst vanuit autisme te zijn. Een veel voorkomende combinatie. In 'Leven in angst, verhaal van een thuiszitter' beschrijft Karin Scheffer openhartig hoe ze als kind en als moeder werd geconfronteerd met angst als gevolg van autisme. Als kind kon ze het agressieve gedrag van haar vader niet plaatsen. Tijdens de zoektocht naar een beter leven voor haar zoon, krijgt ze meer inzicht in deze problematiek.Er blijkt weinig kennis over te zijn.Wanneer de hulpverlening het laat afweten, moet ze de strijd alleen voeren.

Illustraties
Boekengilde