Leven met moed

Moed is: wanneer je niet durft en het tòch doet... De samenleving heeft moedige mensen nodig en zeker in onze hectische tijd. Heldere mensen die staan voor hun overtuiging en daarbij een risico lopen maar tegelijkertijd ook heel veel kunnen winnen: een vrij en onafhankelijk leven. Mensen met moed. Georg Schwikart beschrijft in dit boek hoe belangrijk moed als levenshouding is. Moed is onmisbaar op heel wat levensgebieden, bijvoorbeeld in de wetenschap, maar ook op maatschappelijk en religieus gebied. Die uitingen van moed beschrijft de auteur in korte hoofdstukken. De religieuze voorbeelden komen vooral uit de christelijke traditie maar hij maakt ook uitstapjes naar andere religies en filosofieën. Het boekt ademt hierdoor een aangename en open houding. Leven met moed stemt tot nadenken hoe je moed in je eigen leven handen en voeten geeft. Inspirerend en praktisch.

Is Leven met moed het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Leven met moed