Memento

VN:

Memento

Rank 5169 Gelezen 1047 Aan het lezen 27 Wil ik lezen 445 Favoriet 24 Recensies 53
Thrillers & Spanning Artikelen 5 Lijsten 7 Spots 8   Topics 0

Memento van Emelie Schepp is een Scandinavische thriller voor de liefhebbers van Lars Kepler, Stieg Larsson en Jo Nesbø.

Zomer 1986. Vluchtelingen, Chili, Zweden en een verborgen verleden zijn de ingrediënten van deze ijzersterke thriller. Een jong meisje wordt wakker in het ziekenhuis. Ze heeft geen idee hoe ze daar terecht gekomen is.

2012: In Zweden wordt het hoofd van de immigratiedienst vermoord. Alle sporen leiden naar een kind als dader. Officier van justie Jana duikt in de zaak en dat brengt bij haar gruwelijke herinneringen aan haar eigen verleden boven. Wat gaat er schuil achter de nu zo sterke Jana? En is zij eigenlijk wel te vertrouwen?

Memento was direct na verschijnen een grote hit in Zweden.

Thriller
Jana Berzelius (1)
Corry van Bree
De Fontein Romans & Spanning
05 november 2015
08 januari 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Actueel, aangrijpend, maar komt wat laat op gang

door: Anique Mulder 4 reacties

Een thriller over mensensmokkel, gruwelijke mishandelingen en jarenlange misleiding van de instanties. Actueel en interessant, maar ga er maar aan staan. Emelie Schepp deed dat in haar debuut Memento. De eerste recensies uit het buitenland zijn veelbelovend: ‘steengoed, meedogenloos’ en ‘een...

Reacties op: Memento