Post mortem

VN:

Post mortem

Gelezen 500 Aan het lezen 9 Wil ik lezen 265 Favoriet 13 Recensies 11
Thrillers & Spanning Lijsten 3 Spots 3   Topics 0

De Zweedse(thrillerauteur van het jaar) Emelie Schepp brak in Nederland door met ‘Memento’ en ‘Narcotica’. Haar derde boek ‘Post Mortem’ heeft wederom Jana Berzelius in de hoofdrol.

Op een vroege ochtend wordt een vrouw zwaargewond en mishandeld aangetroffen in haar appartement in Norrköping. Ambulancebroeder Philip Engström probeert haar leven te redden, maar het gaat mis. Kort daarna wordt een tweede slachtoffer op eenzelfde wijze aangetroffen en Philip begint te vermoeden dat de moorden te maken hebben met een geheim uit zijn verleden. Officier van justitie Jana Berzelius leidt het onderzoek en zij ziet al snel een patroon dat duidt op een seriemoordenaar. Ze is vastbesloten de dader te berechten. Maar Jana heeft zo haar eigen problemen: Danilo, de man die ze liever zou vergeten, is ontsnapt en dwingt haar, opnieuw, haar grenzen – en de wet – te overtreden.

‘Met afgewogen, klare zinnen sleurt Schepp de lezer meteen het verhaal in.’ Vrij Nederland

‘Soepele schrijfstijl, sterke plots en goed uitgewerkte karakters.’ ****Thrillerweb.nl

Thriller
Jana Berzelius (3)
Uitgeverij de Fontein Tirion
16 mei 2017
16 mei 2017

Emelie Schepp maakt een pas op de plaats

door: Gerry Hameetman

In dit alweer derde deel van de Jana Berselius serie, Post mortem, is het de vraag of Emelie Schepp haar positieve ontwikkeling als thrillerauteur voortzet. In het vorige deel (Narcotica) schuurden de werkelijkheid en aannemelijkheid nog zodanig, dat het stoorde. Goed nieuws is dat Post mortem...

Reacties op: Post mortem