Mijn reisgids Picardië

Jean-Philippe Gold, directeur CRT Picardië, over Angélique van der Horst: 'Picardië is een goed bewaard geheim dat zich maar beetje bij beetje bloot geeft. Angélique van der Horst heeft gelukkig de spirit van een echte schat-tenjager. In Mijn Reisgids vertelt zij meesle-pend over de wijdse natuur, de rijke cultuur en l'art de vivre van de Picardiërs.'
- Een unieke kennismaking met Picardië, een verrassende en veelzijdige streek op hooguit een paar uur rijden.
- Samengestetd door iemand die de streek door en door kent.
- Persoonlijk uitgekozen bezienswaardigheden in de drie departementen Somme, Aisne en Oise.
- Elk onderwerp is een bezoek meer dan waard: van het vogel-reservaat in de Sommebaai tot het imposante kasteel van Chantilly of het parelmoermuseum in Méru.
- Met veel boeiende anekdotes: ook de - zeer hartelijke -bewoners van de streek komen regelmatig aan het woord.
- Met suggesties voor de uitvalsbasissen en nuttige praktische informatie voor een weekendje weg of een korte vakantie.
Angélique van der Horst (1963) is hoofdredacteur van het Frankrijk-tiidschrift En Route en schreef talloze columns, routes en reisreportages over Frankrijk. In 2000 ontdekte ze Picardië en raakte er al snel aan verslingerd. De enorme variatie aan landschappen, het belang van de Picardische geschiedenis voor de Europese cultuur, de noeste werkzaamheid en de vriendelijke bescheiden-heid van de bewoners: ze raakt er niet over uitgeschreven.

Is Mijn reisgids Picardië het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Mijn reisgids Picardië