Nazi-Duitsland en de Joden 1933-1945

Het omvangrijke Nazi-Duitsland en de Joden, Saul Friedlãnders magnum opus over de vervolging en de vernietiging van de Joden in het door de nazi's bezette Europa, komt nu beschikbaar in een verkorte editie.
Verkorte editie van Saul Friedlãnders meesterwerk
Met dit indrukwekkende standaardwerk weet de prominente Isra"lische historicus te verijdelen dat wij de herinnering aan gebeurtenissen die ongehoord en weerzinwekkend zijn, als iets vanzelfsprekends zouden gaan beschouwen.
'Dat is wat ik met dit boek beoogd heb: de Holocaust zo te beschrijven, dat de geschiedenis inzichtelijk wordt gemaakt, zonder het onvoorstelbare ervan teniet te doen.' Saul Friedlãnder, NRC Handelsblad
'Friedlãnder haalt zijn kracht uit de herinnering, maar betracht gewetensvol de distantie die de historicus aan zijn discipline verplicht is. Hij schrijft geschiedenis met een literair gevoel voor het sprekende detail; hij is zowel analytisch als evocatief […]' New York Times Book Review
'Wij hebben aan Saul Friedlãnder een boek te danken dat verbijsterend en aangrijpend - dat onvergetelijk is.' Marcel Reich-Ranicki
'Het is niet mogelijk dit boek over de ultieme massamisdaad van de twintigste eeuw genoeg te prijzen […] het mooiste en beste boek dat ik ooit las.' Johannes Houwink ten Cate (NIOD)
'[…] grondig, schokkend en bewonderingswaardig boek.'
De Groene Amsterdammer
'Friedlãnder vertelt over slachtoffers en daders, wegkijkers en schaarse helden - en geeft hun via talloze dagboeken ook hun eigen stem.' De Standaard
'[Friedlãnder] heeft een formidabele prestatie geleverd.' Fred Reurs, Trouw
'Emotioneel aangrijpend, intellectueel uitdagend […] het beste boek dat er over dit onderwerp is.' Süddeutsche Zeitung

Is Nazi-Duitsland en de Joden 1933-1945 het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Nazi-Duitsland en de Joden 1933-1945