Onderweg met Moeder Aarde

Dit boekdeel eindigt met ‘De duik in de subnatuur’ als begin van de technocratie. Hierin zijn we nu verstrengeld geraakt en behoren een opwaartse sprong richting het licht te maken. De geschiedenis toont hoe de mensheid in de tentakels van het aardse denken terechtkwam. Terwijl de geldadel in opmars kwam vertoefde de ontstane arbeidersbeweging in duisternis. Een terugwaartse blik stuit op de opkomst van een wereldmacht ten koste van de burgerbeweging. We zien naties ontstaan met een centralistische machtsstructuur, de verkwanseling van de ware intenties van Europa en de in de loop der eeuwen ontstane Europese bevolkingsgroepen met hun roep naar vrijheid. Welke rol speelt het beeld van de leeuw in onze cultuur? We ontdekken dat de mensengemeenschappen evolueerden middels diverse bewustzijnsniveaus en de bovenwereld hier nog altijd een vitale rol in speelt. De mensheid beleefde zichzelf heel anders ten tijde van het Romeinse Rijk en het tribale Europa.

Is Onderweg met Moeder Aarde het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Onderweg met Moeder Aarde