Roofdier

Gelezen 211 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 78 Favoriet 7 Recensies 9
Thrillers & Spanning Lijsten 3   Topics 0

Patholoog-anatoom Kay Scarpetta werkt freelance voor de National Forensic Academy. Haar team, met Pete Marino en Lucy Farinelli, krijgt te maken met een angstaanjagende zaak.
Als zij een aantal forensische puzzelstukjes bij elkaar leggen, wijst dat naar een moordenaar met een even geniaal als misdadig brein. Tot nu toe heeft hij in de schaduw zijn gang kunnen gaan.

In een thriller die zich uitstrekt van het hete en vochtige Florida tot het besneeuwde Boston, bewijst Patricia Cornwell wederom dat zij als auteur op eenzame hoogte staat. Roofdier heeft een meesterlijk geconstrueerd plot en een schokkende ontknoping.

Thriller
Sijthoff
01 april 2006
21 oktober 2011

Gijs Korevaar Specialist

Maar na de veertiende Scarpetta is de trouwe lezer zo langzamerhand aan iets nieuws toe.

door: Gijs Korevaar 1 like
Hoe lang een serie verhalen over een en dezelfde hoofdpersoon is vol te houden, weet niemand. Dat is maar goed ook, anders zou iedere schrijver rond dat ideale getal willen uitkomen. Van de een – neem Ross McDonalds boeken over Lew Archer – krijg je geen genoeg. Van de ander ben je het na twee...

Reacties op: Roofdier