Sabine Thiesler omnibus II

Sabine Thiesler omnibus II

Gelezen 7 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 9 Favoriet 0 Recensies 1
Thrillers & Spanning   Topics 0
De mensenrover

De jonge kunststudente Giselle wordt op klaarlichte dag door een dronken automobilist aangereden en komt daarbij om het leven. Haar vader Jonathan, succesvol fotograaf en mediamanager, komt haar dood niet te boven en zakt weg in alcoholisme, depressie en verwaarlozing. Daardoor loopt ook zijn huwelijk op de klippen.

Op een nacht in november stapt Jonathan in zijn auto en rijdt weg; zonder doel, zonder geld en zonder hoop. Uiteindelijk strandt hij in een verwaarloosd vakantiehuisje van een Toscaanse boerenfamilie. Als Jonathan daar hun blinde dochter Sophia leert kennen, betekent dat voor hem een grote schok: ze lijkt als twee druppels water op zijn overleden dochter.

Jonathan blijft in Italië, hervindt zijn levenslust en trouwt met Sophia. Samen toveren ze het vervallen huisjescomplex om tot een luxe vakantiepark. Als op een zekere dag een Duits stel arriveert en Jonathan ziet wie een van hun huisjes heeft gehuurd, worden haat en woede in hem weer wakker. Hij zweert dodelijke vergelding, maar zelfs dat gaat hem nog niet ver genoeg...

Dodenakker

Met hun huis in Toscane is voor Magda en Johannes een droom werkelijkheid geworden. Elk jaar brengen ze er de zomermaanden door en ze zijn goed ingeburgerd in het dorp. Maar deze zomer is alles anders: Magda reist alleen vooruit en wacht op haar man, die voor zaken naar Berlijn moet. Maar Magda weet dat hij bij Carolina is, zijn minnares, en ze is niet meer bereid dit langer te verdragen.

Johannes heeft verraad gepleegd aan haar liefde en nu is het tijd geworden voor wraak. Steeds weer loopt ze alle details van haar moordplan na en ervaart daarbij ongelooflijke rust en een diepe tevredenheid.Op een warme zomerochtend doodt ze hem, begraaft hem en geeft hem als vermist op. Als haar zwager Lukas op bezoek komt, escaleert de situatie. Hij is verblind door zijn liefde voor Magda en ziet pas veel te laat in, in welk dodelijk gevaar hij verkeert.
Literaire thriller
9789045207728

Recensies

Werelds!!

door: Imense 1 like
Heerlijk vakantieboek, kon hem slecht wegleggen. Al haar boeken vond ik geweldig maar deze spant de kroon. Hilarisch (Zoals zij het graf weet te verbergen) en ook weer spannne,d want hoe komt ze hier mee weg? Alle ingrediënten voor een goed boek