Sector 20

Sector 20

Gelezen 18 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 32 Favoriet 1 Recensies 1
Young adult Lijsten 1   Topics 0
Alex woont in Oost-Berlijn. De Koude Oorlog is op haar hoogtepunt en Alex en z’n familie mogen de stad niet verlaten. Maar Alex is geen modelburger. En de Stasi houdt hem nauwlettend in de gaten.

Alex krijgt te horen dat hij niet langer onderwijs mag volgen. Zijn vakantiebaantje wordt op mysterieuze wijze opgezegd, en bepaalde vrienden beginnen hem te ontwijken. Zijn ouders realiseren zich dat vluchten uit Oost-Duitsland misschien wel de enige mogelijkheid is. Maar de Muur passeren is bijna onmogelijk. En zelfs als het Alex en zijn familie lukt om te ontsnappen, is het dan mogelijk om uit de greep van de Stasi te blijven?

Eén verkeerde actie, en het leven van Alex en zijn familie staat op het spel.
Young Adult
Fictie 15+
Callenbach
17 juli 2012

Recensies

De DDR door de ogen van een tiener

door: DorienN 1 like
Alex Osterman is een tiener die met zijn vader, moeder en oudere zus Geli in Oost-Berlijn woont. Het is 1971, de Koude Oorlog is op haar hoogtepunt, en Alex krijgt net als zijn zus steeds meer moeite met het strakke regime van de DDR. Hij begint zich stukje bij beetje recalcitranter te gedragen; zo...