Bomber

Bomber

Gelezen 11 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 11 Favoriet 0 Recensies 0
Young adult Top25's 1   Topics 0
'Bomber' van Paul Dowswell: Je bent 16 en je zit als schutter in een Boeing B-17 op weg naar Duitsland. De bommen gaan los... Het is oorlog!

Harry Friedman heeft gelogen over zijn leeftijd om toegelaten te worden in de Amerikaanse Luchtmacht. Nu vliegt hij als schutter in de Maisy May, een van de vele Boeings B-17 Flying Fortress die vanuit Norfolk, Engeland, naar Duitsland vliegen om daar met precisie hun zware lading bommen te lossen. Pas na 25 vluchten mag Harry weer naar huis. Maar dat een bommenwerper ongeschonden 25 vluchten doorstaat is nog maar één keer gebeurd! De Duitse Luftwaffe heeft als taak om het Duitse grondgebied ten koste van alles te verdedigen. De formatie B-17's krijgt het zwaar te verduren en vele toestellen worden neergehaald. Harry is bang dat hij zijn zeventiende verjaardag niet zal halen.

Paul Dowswell wordt internationaal geprezen om de manier waarop hij in staat is te schrijven over bekende historische gebeurtenissen vanuit een ongebruikelijk gezichtspunt. Net als zijn bestseller 'Ausländer' speelt 'Bomber' zich af in de Tweede Wereldoorlog.
Young Adult
Fictie 15+