Tijd

Wat is tijd? Hoe beleven we tijd? Hoe gaan we ermee om? Wat is de verhouding tussen de tijd buiten ons en onze innerlijke tijd? Hoe verhouden tijd en leeftijd zich? Gaat de tijd echt sneller als we ouder worden?

Stefan Klein neemt de lezer mee op een ongewone reis door ons bewustzijn. Hij laat zien dat de ervaring van tijd een van de verbluffendste prestaties is van onze geest, waarbij vrijwel alle hersenfuncties op ingenieuze wijze samenwerken: lichamelijke gevoelens en de zintuigen, emoties en zelfbewustzijn, de herinnering en het vermogen tokomstplannen te maken. Ook wordt de manier waarop wij mintuen en uren beleven door de cultuur bepaald.

In Tijd. Een gebruiksaanwijzing laat Klein ook zien hoe we de ons gegeven tijd scherper kunnen waarnemen en beter kunnen benutten. Want uiterlijke omstandigheden bepalen onze ervaring van tijd lang niet zozeer als we denken: de film van ons leven ontstaat in ons hoofd - en wij zijn zelf de regisseur.

Is Tijd het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Tijd