Tirtha

De gevoelige en humeurige hoofdinspecteur Rani Diaz raakt in Tirtha, het tweede deel van de Rani Diaz thrillerreeks, persoonlijk betrokken bij een golf van geweld en ontvoeringen. Het brengt haar in een rollercoaster van emoties die het harde politiewerk tot een zware taak maken.

België wordt overspoeld door een hittegolf en een serie opeenvolgende verdwijningen. Een van hen betreft Romy, het zusje van Rani. Het recherchewerk zit muurvast en Stefaan Derkinderen wordt als extra inspecteur aan het team toegevoegd. Rani is radeloos als zij van het onderzoek wordt afgehaald en ze heeft absoluut geen vertrouwen in het trage speurwerk van haar nieuwe collega. Onderwijl heeft de beruchte advocaat Eli Hellings zijn handen vol aan een groot strafproces, zijn vrouw, zijn minnares en een afperser die geen geweld schuwt. Rani moet zich met de onbetrouwbare Eli en andere perverse oplichters bezighouden, terwijl het web van vermissingen zich razendsnel nationaal en internationaal uitbreidt.

De auteur Sterre Carron is woonachtig in België, waar zij tropische geneeskunde aan het Tropisch Instituut te Antwerpen studeerde. Zij werkte gedurende enkele jaren in Rwanda en Zaïre voor Artsen zonder Grenzen. De auteur heeft belangstelling voor forensische geneeskunde en heeft zich gespecialiseerd in oosterse spiritualiteit. 'Ik vermeng in mijn thrillers de menselijke verzuchtingen en tragiek die ik gedurende mijn werk heb meegemaakt. Mijn protagonisten hebben zowel hartstocht als wraakgevoelens in zich.'

Recensies (23)

Meer recensies

Is Tirtha het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Tirtha