Twaalf bytes

Twaalf bytes bevat twaalf onthullende, geestverruimende, grappige en provocerende essays over de implicaties van kunstmatige intelligentie voor de manier waarop we leven en liefhebben.
Hoe zien liefde, zorgzaamheid, seks en verbinding eruit als mensen een band aangaan met kunstmatig intelligente helpers, leraren, sekswerkers en partners? En wat betekent dit allemaal voor onze diepgewortelde aannames over gender? Zal het fysieke lichaam dat ons thuis is binnenkort worden versterkt door biologische en neurale implantaten, waardoor we fi tter, jonger en verbonden blijven? Wordt het niet langzaam tijd om een back-up te maken van ons brein?
Voortbordurend op deze en andere vragen die aan de orde kwamen in haar roman Frankusstein gaat Winterson dieper in op de geschie-denis van kunstmatige intelligentie, de huidige stand van zaken, en voorspellingen voor de toekomst. Ze haalt daarbij religie, mythe, literatuur, ras, genderpolitiek en natuurlijk informatica aan, om ons te helpen de radicale veranderingen te begrijpen die dichterbij zijn dan we denken.

Recensies (1)

Is Twaalf bytes het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Twaalf bytes