Het verborgen leven van bomen

Bomen zijn fascinerend. Neem de sequoia’s in de VS, die al oud waren toen Columbus er voet aan wal zette. Of onze eigen eeuwenoude koningslinden die tussen de 300 en 500 jaar oud zijn en een omtrek halen van meer dan 7 meter. Grote bomen zijn prachtig om naar te kijken. Je vraagt je af hoe ze zo oud worden en hoe een boom eigenlijk in elkaar zit.
Het verborgen leven van bomen onthult hoe bomen leven, groeien en zich voortplanten. Hoe ze onderling communiceren, samenwerken en strijd leveren. Maar ook hoe belangrijk bomen zijn voor onze overleving. het is niet alleen een aanstekelijk boek, vol wonderbaarlijke verhalen en verrassende details.
‘Bomen zijn voor Tudge een prachtig onderwerp in zijn succesvol genre no-nonsense populaire wetenschap.’
Times Literary Supplement
Colin Tudge studeerde zoölogie. Als wetenschapsjournalist schreef hij over milieuonderwerpen voor de New Scientist en maakte hij documentaires voor de BBC.

Is Het verborgen leven van bomen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het verborgen leven van bomen