Vrijheid in gemeenschap

Vrijheid in gemeenschap

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
“Rudolf de Korte deed in het bedrijfsleven ruime maatschappelijke ervaring op alvorens hij – daarmee gewapend – als Tweede Kamerlid een gefundeerde bijdrage ging leveren aan de politiek. Tevoren had hij als partijbestuurder leiding gegeven aan verkiezingscampagnes tijdens de bloeiperiode van de VVD met Hans Wiegel en Haya van Someren. Onder het kabinet Lubbers I gaf hij als Tweede Kamerlid de liberale koers aan naar economisch herstel en gezonde overheidsfinanciën. Daarna volgde zijn ministerschap, eerst korte tijd op Binnenlandse Zaken en tijdens het tweede kabinet-Lubbers als vicepremier en minister van Economische Zaken – minister voor het bedrijfsleven, zoals hij het noemt. Vervolgens stelde hij zijn ervaring ten dienste van de economische ontwikkeling van de EU met haar uitbreidingen naar de Centraal-Europese landen. Belangwekkend, ook voor deze tijd en huidige ambtsdragers, is zijn inzet voor integriteit in de financiële wereld, waarmee hij zijn werkzame leven afsloot. Een boeiend tijdsbeeld, gebaseerd op zijn persoonlijk archief; ook een getuigenis van een maatschappelijk geïnspireerd liberaal.”

– Frits Korthals Altes (VVD), Minister van Staat, oud-voorzitter VVD en Eerste Kamer, oud-minister van Justitie
Geschiedenis & Politiek
Uitgeverij Aspekt B.V.
27 juni 2019

Lezersrecensies (1)

Het politieke leven van Rudolf de Korte

door: Anneke 1 like
Bij het zien van de schitterende cover van Vrijheid in gemeenschap van Rudolf de Korte zullen diegenen die Rudolf kennen meteen weten over wie het boek gaat. Bij de veertig plussers zal er een gevoel van herkenning opkomen omdat ze hem in het verleden ergens hebben gezien, maar niet precies weten...