Wie denk je dat je bent?

Wie denk je dat je bent?

Deze uitgave is een nieuwe en uitgebreide editie van Leven vanuit neutraliteit. De eerste druk verscheen in 1997 en maakte de oosterse filosofie Advaita Vedanta toegankelijk voor de westerse geest. De auteur heeft de oorspronkelijke tekst bewerkt en uitgebreid.
De non-dualistische en niet-oordelende kijk op de grote problemen van het leven spreekt kennelijk een grote groep lezers aan, hetgeen een constante vraag naar dit boek verzekert.
Wie denk je dat je bent? is het vertrekpunt van een zoektocht naar wie of wat jij ‘echt’ bent. Op basis van onweerlegbare, logische argumenten wordt de gedachte ontkracht dat je een lichaam bent met bewustzijn. Zodra herkend en erkend wordt dat je onmogelijk je lichaam kunt zijn, wordt de sluier van de illusie weggenomen en krijg je helder zicht op wie jij ‘echt’ bent. Dan blijkt: je hebt gevonden wat je nooit kwijt bent geraakt!
Definitief wordt afgerekend met schuldgevoel, vrije wil, religieuze dogma’s, reïncarnatie en de vergeefse pogingen in de wereld waarheid te vinden.
Wie denk je dat je bent? is direct, radicaal, soms confronterend maar bovenal kristalhelder.
Religie & Spiritualiteit
Samsara