Wolfsangel: Purgatorium

Wolfsangel: Purgatorium

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 0
Young adult   Topics 0
De Partij voor Natie en Orde heeft de macht gegrepen. België is een fascistische dictatuur onder leiding van kanselier Frank Devenne. De veertienjarig Jarne is na zijn arrestatie naar Purgatorium overgebracht, de beruchte gevangenis voor minderjarigen. Onderzoeksrechter Herman Somers is vastbesloten om het adres van het Brusselse verzet uit de jongen te peuteren. Tussendoor maakt Jarne vrienden in de gevangenis, maar ook enkele bijzonder gevaarlijke vijanden.

Aan de andere kant van de tralies is Natham vastberaden om zijn beste vriend te bevrijden voordat Somers hem tot bekentenissen dwingt. Een even gewaagd als spectaculair plan ontvouwt zich.

Purgatorium is het tweede deel in de Wolfsangel-trilogie, die een angstaanjagend beeld schetst van België onder een extreemrechts bewind. Een stormvloed van spanning en emotie die niemand onberoerd zal laten en een politieke eye-opener voor tieners.
Young Adult
Halewyck, Uitgeverij Van