Als je wilt winnen moet je niet willen winnen

1
Rank 4578 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie   Topics 0
Steve Jobs en Apple worden niet gedreven door omzet en winst. Ook niet door beoogd marktaandeel, roem, geld, status of succes. Ze worden zelfs niet gedreven door het willen ontwerpen, maken en leveren van personal computers, portable music players of tablets.

Ze worden gedreven door iets heel anders. Iets wat zó diep is geworteld in hun genen, in hun wezen, in hun onderbewustzijn, dat ze zich dat zelf nauwelijks bewust zijn. Het is een drijfveer die ieder mens en elke organisatie van nature in zich heeft, maar die de meesten van ons, onder druk van de dagelijkse werkelijkheid, ontkennen, verliezen en vergeten. Terwijl het onze raison d'être is, onze bestaansreden, onze natuurlijke missie. Een bekende uitspraak van Steve Jobs is: 'Waarom bij de marine gaan als je piraat kunt zijn?'

En daarmee beschrijft hij in één klap zijn ideale wereld. Een ideale wereld die hij en Apple proberen te realiseren. Filosoof, onderzoeker en successtrateeg Eric Bartels heeft ontdekt dat ook andere bedrijven worden gedreven door het willen bouwen van hun ideale wereld. Al deze bedrijven kenmerken zich door een unieke bevlogenheid, ongekende omzetten per product en medewerker, nauwelijks ziekteverzuim en volledig door zingeving gedreven medewerkers. Dit boek beschrijft het unieke principe dat deze bedrijven toepassen.
Genre
Non-fictie
Aantal pagina’s
457
Uitgeverij
A.W. Bruna Uitgevers B.V.
ISBN
9789400500792
+

Boekinformatie wijzigen
Jouw boekenplank Jouw waardering
Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker
Advertentie