Meer dan 5,3 miljoen beoordelingen en recensies Organiseer de boeken die je wilt lezen of gelezen hebt Het laatste boekennieuws Word gratis lid
×

Als je wilt winnen moet je niet willen winnen

Eric Bartels
Steve Jobs en Apple worden niet gedreven door omzet en winst. Ook niet door beoogd marktaandeel, roem, geld, status of succes. Ze worden zelfs niet gedreven door het willen ontwerpen, maken en leveren van personal computers, portable music players of tablets.

Ze worden gedreven door iets heel anders. Iets wat zó diep is geworteld in hun genen, in hun wezen, in hun onderbewustzijn, dat ze zich dat zelf nauwelijks bewust zijn. Het is een drijfveer die ieder mens en elke organisatie van nature in zich heeft, maar die de meesten van ons, onder druk van de dagelijkse werkelijkheid, ontkennen, verliezen en vergeten. Terwijl het onze raison d'être is, onze bestaansreden, onze natuurlijke missie. Een bekende uitspraak van Steve Jobs is: 'Waarom bij de marine gaan als je piraat kunt zijn?'

En daarmee beschrijft hij in één klap zijn ideale wereld. Een ideale wereld die hij en Apple proberen te realiseren. Filosoof, onderzoeker en successtrateeg Eric Bartels heeft ontdekt dat ook andere bedrijven worden gedreven door het willen bouwen van hun ideale wereld. Al deze bedrijven kenmerken zich door een unieke bevlogenheid, ongekende omzetten per product en medewerker, nauwelijks ziekteverzuim en volledig door zingeving gedreven medewerkers. Dit boek beschrijft het unieke principe dat deze bedrijven toepassen.
Toon details

Schrijf een recensie

Is Als je wilt winnen moet je niet willen winnen het boek voor jouw Reading Challenge?
Op naar de challenge

Populaire boeken in hetzelfde genre

Gesponsord

Deze thriller trekt je razendsnel mee in een complot met onbetrouwbare staatslieden met hun eigen agenda's, internationale conflicten en hoogoplopende bedreigingen voor de samenleving.

Reageren op Als je wilt winnen moet je niet willen winnen

Wil je kort reageren op dit boek of een vraag stellen aan andere lezers, plaats dan een reactie.