Blockbusters

2

In de colleges van de Nederlandse Harvard-professor Anita Elberse kan zomaar voetbaltrainer Alex Ferguson langskomen. Of de manager van Lady Gaga. Of Jay Z, rapper, muziekproducent en platenlabeleigenaar. De beroemdheden komen graag persoonlijk vertellen hoe je winnende teams bouwt en strategieën ontwikkelt om succes te hebben.

Haar casestudy's over de prestaties van basketballer LeBron James, de Metropolitan Opera, een exclusieve nachtclub in New York en de uitgeverswereld vormen de basis van haar internationale bestseller Blockbusters.

Elberse kreeg voor haar onderzoek exclusieve toegang tot enkele van de grootste entertainmentmerken ter wereld, en in Blockbusters legt ze uit hoe in de entertainmentindustrie hits worden gemaakt - en wat wij daarvan kunnen leren: 'Iedereen kan leren van de entertainmentindustrie. Wie keuzes durft te maken, is het succesvolst.'

'De status van Harvard-professor Anita Elberse is binnen haar vakgebied bijna te vergelijken met de status van de artiesten die zij onderzoekt. Beide buitengewoon indrukwekkend!' Humberto Tan

'Een fantastisch boek dat je aan het denken zet.' Clayton Christensen, schrijver van Het innovatiedilemma
Verschenen in
Genre
Literaire non-fictie
Laatste editie
17 mei 2016
Uitgeverij
Luitingh Sijthoff
ISBN
9789024574599 , 9789024574605 , 9789021022895

Steun je favoriete boekhandel

Bestel je boeken op Hebban bij Libris of Blz. en steun een boekhandel bij jou in de buurt. Vanaf €15,- gratis bezorgd.

Bestel het boek bij Libris vanaf 19,99
Bestel het boek bij Blz. vanaf 19,99
bestellen
bestellen
bestellen
bestellen
Proxisbestellen

  Klik hier voor een overzicht van alle aanbieders

Bestel dit ebook vanaf  €9,99 bij



Advertentie

Hebban recensie

Blockbuster marketing voor beginners

door Tanja Krone op 26-08-2016

Wetenschap komt in vele vormen en maten. Professor Anita Elberse heeft een vakgebied dat voor veel mensen intrigerend zal klinken: de marketing achter entertainmentproducten, en dan met name achter de grote successen, de blockbusters.

In haar boek gaat ze in op de verschillende tactieken die worden gebruikt om blockbusters tot een succes te maken. Het gaat hierbij niet alleen om films: ook om...


Lezersrecensies (1)

Verhelderend geschreven

door: Anneke 1 like
Ik vond het een heel interessant boek dat me anders heeft laten kijken naar hoe het in de entertainmentindustrie aan toe gaat. Het heeft me aan het denken gezet, me op een andere manier naar bepaalde zaken online en op tv laten kijken. Minpuntje vind ik dat je de noten achterin het boek vindt....

Schrijf een recensie

Registreren Inloggen met Facebook

Topics


Start een topic voor discussies met andere lezers, vragen over boeken of het delen van leuke trivia over boeken of auteurs.

Start een nieuw topic