Sterk zesde deel in deze Kim Stone-serie

A van Steeg 19 februari 2024
Dolende zielen is alweer het zesde deel in de Kim Stone- reeks geschreven door Angela Marsons. Ik mocht het boek enige tijd geleden ontvangen en vond in mijn vakantie de tijd om deze serie verder te lezen. Want Stone is een interessante rechercheur die elke keer weer voor moorden komt te staan, maar hoe weet ze zich steeds weer staande te houden als het dichterbij komt?

In Dit zesde deel heeft Stone het niet makkelijk. Haar team kent ze inmiddels naadloos en ze werkt graag met hun samen. Maar dan moet ze met haar aardsrivaal Travis samenwerken omdat de zaak op de grens van hun werkgebied ligt. Enkele jaren geleden hebben de twee een niet zo’n prettige aanvaring gehad en ze staan dan ook beiden niet te springen om deze samenwerking. Maar professioneel dat ze zijn, pakken ze de zaak op die vooral een racistisch motief lijkt te hebben. Ondertussen zet haar eigen team hun werk voort en vooral Stacey besluit haar eigen plan te trekken, maar kan ze dit wel aan? Zien Bryant en Kev wel in dat Stacey het niet makkelijk heeft? Ondertussen komt Stone achter de echte reden van haar aanvaring met Travis destijds en als de zaak dicht in haar persoonlijke ruimte terechtkomt, weet Travis haar dan te steunen of is de werkrelatie definitief verstoord?
Dolende zielen is een goed zesde deel in de serie. Inmiddels zijn er al twee vervolgdelen uitgekomen en wil deze zeker nog lezen. Marsons heb ik vrij laat ontdekt wat ik achteraf echt jammer vind. Ze heeft met Stone en Bryant een stevige basis voor haar verhaal neergezet en ook Stacey en Kev maken een mooie ontwikkeling door. De boeken kunnen los gelezen worden van elkaar, maar ik raad aan ze op volgorde te lezen. Hierdoor leer je de personages en hun achtergrond echt goed kennen en sluit ze steeds meer in je hart.

Doordat Stone een prettige, beeldende en vlotte schrijfstijl heeft zie je de gebeurtenissen voor je en hoop je zo dat alles goed mag komen met haar team, maar ook haar binnen haar persoonlijke overwegingen. Want Kim Stone heeft een muur om haar heen gebouwd waar maar weinig mensen door heen kunnen kijken, en dat maakt haar persoonlijkheid zo intrigerend. Ik heb genoten van dit verhaal, zeker omdat het nu eens vanuit een ander perspectief werd geschreven als je het vanuit teamniveau bekijkt. Marsons laat zien dat ze een auteur is die de lezer steeds weer weet te verrassen met een vermakelijke thriller. Hopelijk mogen we nog lang genieten van Kim Stone en haar team. 4 sterren voor Dolende zielen.

Meer recensies van A van Steeg