Een leuk debuut!

A van Steeg 23 december 2019
Jaimie Pisionier debuteert met Vriendschap en liefde- Jack& Anouk. Voordat ze dit boek uitbracht volgde ze meerdere schrijfcursussen, wat goed terug te zien is in haar schrijfstijl.
Anouk heeft het niet makkelijk. Ze woont in het huisje van haar overleden oma en is naarstig op zoek naar een huisgenoot omdat de financiën het anders niet meer toelaten hier te blijven wonen. Haar goede vriend Thomas weet iemand die misschien interesse heeft, Jack. Ook op het werk heeft ze zo haar struggles.
Jack, een goed uitziende Texaanse man, woont al bijna twintig jaar in België na een gebeurtenis in zijn thuisland. Als hij eerlijk is, mist hij Texas, al lijkt hij gelukkig in België. Wanneer hij een prachtige kans krijgt aangeboden in zijn geboorteland, vertrekt hij samen met Anouk naar zijn familie.
Wat de twee niet kunnen weten is dat het verleden het heden lijkt in te halen. Wat is er destijds gebeurd? Was Jack hetgeen wel te verwijten? Na een spannende gebeurtenis komt de waarheid naar jaren eindelijk boven tafel. Ondertussen trekken Anouk en Jack steeds meer naar elkaar toe en de liefde springt over. Zal het leven eindelijk de twee tortelduifjes goedgezind zijn?
Jaimie heeft ervoor gekozen om korte hoofdstukken afwisselend vanuit Jack en Anouk te schrijven. Dit zorgt voor een welkome afwisseling en opbouw in het verhaal. In het begin verloopt het verhaal wat rommelig en moest ik er echt even inkomen. Nadat me duidelijk was hoe de verhaallijn zou gaan lopen en welke personages en gebeurtenissen met elkaar te maken hadden, vloog ik door het boek heen. Vooral in de eerste helft van het boek verloopt het verhaal oppervlakkig en kent net te weinig body, maar dat wordt daarna zeker hersteld.
Leuk dat het verhaal hier niet mee stopt en er een vervolg komt. Er zijn nog genoeg open eindjes op een vervolg en zelfs meerder vervolgen te laten verschijnen. Ik ben benieuwd waar deze serie verder heen gaat en zal het vervolg op mijn ‘te lezen’ lijstje zetten.
Al met al kan ik niet anders dan concluderen dat dit debuut geslaagd is en potentie heeft om nog sterker en beter te worden. Dit eerste deel is een goed begin voor hopelijk nog veel opvolgende delen. Jaimie Pisonier laat zien dat ze het geleerde in de schrijfcursussen goed in de praktijk weet te brengen. De schrijfstijl is niet al te moeilijk en bouwt zich op naar een goed plot.
3,5 sterren

Gelezen voor het Selfpub Café boeken auteurs en lezers