Een stel wat om elkaar heen draait

AlfredGroenendijk 04 oktober 2020
Een verhaal over een stel, de verlegen jongen Collin afkomstig uit een arbeidersmilieu die alleen bij zijn moeder woont en een meisje Marianne, die ook bij haar moeder woont in een upper class milieu. Vanaf de middelbare school tot en met de universiteit loopt hun levensverhaal. Zij raken elkaar af entoe uit het zicht, hebben allebei verschillende partners maar uiteindelijk komen ze telkens bij elkaar terug. Zij voelen zich bij elkaar begrepen en bijanderen missen ze dat gevoel en voelen ze zich eenzaam. Maar ook een verhaal over veel miscommunicatie en onbegrip soms waardoor verkeerde beslissingen worden genomen. Voorla een gevoelsboek waarbij relationeel veel gedachten over elkaar de revue passeren. Eigenlijk gebeurt er niet zoveel in het boek en dat maakt het erhaal toch voor mij wat zwak en niet zo boeiend.

Meer recensies van AlfredGroenendijk