Wat een prachtig drama / komedie, de sfeer van de 19 e eeuw, het decor, de personages, het verhaal, een grote klassieker!

AlfredGroenendijk 23 januari 2023
Wat is er nog aan toe te voegen.
Elke zin loopt, is geen opvuller maar zo krachtig en bewust. Een verhaal waarin je aanvoelt dat het verkeerd zal; lopen maar hoe. Invoelbare personages en hun begrijpelijke dilemma's en verlangens, de gedetailleerde beschreven van het zo sfeerrijke decor van de 19 e eeuw, ik heb enorm van het boek genoten. Ik dacht eerst dat het meer een "vrouwenromannetje" was, een soort veredelde chiklit uit de vorige eeuw, nou dat dus echt niet! Het is echt voor mij een grote klassieker met drama, liefdesverhaal, komedie en een geweldig mooi beschreven sfeerbeeld van het dorp en de stad / Frankrijk in de 19 e eeuw. in een. en boek wat bij mij ion de boekenkast blijft staan en hoop te vererven aan een van mijn kinderen die hopelijk het ooit zullen lezen.
Absolute aanrader en staat in mijn top 5.

Meer recensies van AlfredGroenendijk