Realistisch

Angele 02 november 2019
"De onbewoonbaar aarde", geeft wat mij betreft een vrij realistisch beeld van onze nabije toekomst, maar ook van het heden.
Evenwel is het moeilijk leesbaar, heel veel data, heel veel herhaling. Waarschijnlijk noodzakelijk om de desastreuze werkelijkheid aan ons gezonde verstand te peuteren, maar teveel van het zelfde laat je stukken overslaan, waardoor je misschien toch nog een deel van de boodschap dreigt te missen.
Een boek dat je niet alleen aan het denken zet, maar vooral een oproep aan de mensheid om accuut te handelen, zodat de hoge snelheidstrein met aan boord de onontkoombare gevolgen van klimaatverandering minimaal afgeremd wordt en daarmee de effecten van het veranderende klimaat trachten te "beperken".

Meer recensies van Angele