Beangstigend mooi!

Angele 22 september 2019
In deze roman staat Dellarobia, een intelligente, jonge vrouw centraal. Dellarobia heeft twee jonge kinderen en voelt zich gevangen in een statisch huwelijk met een dwingende schoonfamilie en een gelovige gemeenschap.
Het neerstrijken van een kolonie Monarch vlinders geeft niet alleen haar leven een nieuwe wending, maar ook dat van waarschijnlijk ieder mens op aarde.
Kingsolver verwerkt het thema klimaatverandering en de daarbij behorende sceptische houding, maar ook het fanatisme van ons burgers ronduit briljant .
Hoe geloof, wetenschap en gezond verstand een nieuwe balans moeten vinden in tijden dat onze aarde en leefomgeving aan onmiskenbare grote veranderingen onderhevig zijn.
De mooie, maar kwetsbare vlinder staat hier dan ook symbool voor gehele mensheid. Flight behavior..... vlieggedrag versus vluchtgedrag.
MOOI, maar beangstigend....

Meer recensies van Angele