"Nicht schlecht"

Angele 20 maart 2020
Ik heb dit boek in het Duits gelezen.
Het boek begint hilarisch, wanneer een strijdlustige, levendige kangoeroe die niet op zijn mondje gevallen is, bij zijn de buurman Uwe aanbelt en het leven van deze uiterst saaie en sociaal onhandige cabaretier op zijn kop zet.
Een alterego.
Uwe Kling maakt behendig gebruik van de kangoeroe zowel als alterego, dan wel als sparringpartner.
Op deze manier passeren diverse "gevoelige" thema de revue. Sommige van deze thema's zijn voor Nederlanders misschien te "Duits" en daarom is het boek met tijd en wijlen wat saai. Echter de onderliggende gedachte en het overgrote deel van de avonturen van Uwe en Kangoeroe zijn minstens grappig en deels hilarisch.
Het boek is verfilmd en de film zal in ieder geval snel in de Duitse bioscoop te zien zijn. Of er ook een "nagesynchroniseerde ;)" Nederlandse versie komt ?

Meer recensies van Angele