Actueler dan ooit!

Angele 11 augustus 2019
Deze Cli-Fi novelle werd in 1962 uitgegeven en is wat mij betreft bijna geen fictie meer, maar eerder nabije toekomst non-fictie. .....
Grote delen van de bewoonde wereld zijn ondergelopen...Gletsjers smelten, permafrost verdwijnt en de zeespiegel stijgt. Grote steden zoals Londen staan onder water; wat niet onder de waterspiegel verdwenen is, is begroeid met schimmels en diverse soorten vegetatie.
Amfibieën zijn de best uitgeruste aardbewoners.
Mensen zijn gevlucht naar de poolkappen voortgedreven door de stijgende temperatuur en verwoestende stormen.
Robert Kerans onderzoeker en één van de laatst overgebleven mensen in Londen, begint onder invloed van dromen (visioenen) te twijfelen aan de vlucht naar het noorden en overweegt een meer evolutionaire theorie.
Maar is achterblijven wel een serieuze optie?
Ps.. Ik heb dit boek in het Engels gelezen.

Meer recensies van Angele