Een aardige novelle

Anke Martens 01 juni 2020
'Ik wil geen hond zijn' is een korte roman die vlot leest, maar toch zeker aardig in elkaar zit en poëtisch geschreven is. Vooral het begin van het verhaal is, ook al is het wat dramatisch, erg herkenbaar voor iedereen die ooit een gebroken hart heeft gehad. Alma Mathijsen weet in woorden te vatten hoe pijnlijk liefdesverdriet kan zijn.

Het verhaal is interessant en absurdistisch, waardoor het boeiend en origineel blijft. Mathijsen heeft een fijne schrijfstijl en neemt je helemaal mee naar de wereld van de hoofdpersoon die ervoor kiest in een hond te veranderen om zo bij haar ex-geliefde te kunnen zijn. Hoewel het verhaal niet erg diepgaand is, blijft het wel spannend.

Meer recensies van Anke Martens