Fascinerend mooi en interessant

Abo2 03 november 2021
De hertenman heeft een mooie omslag in een natuur kleur met hertjes erop en een man ik neem aan Geoffroy zelf, het past mooi bij het verhaal.
Als jong kind had Geoffroy al een grote interesse in de natuur. Na een incident tijdens zwemles van school wordt hij van school gehaald en krijgt hij thuisonderwijs In de bibliotheek verslindt hij boeken met verhalen uit de natuur en het leven in de wildernis. Ook populair wetenschappelijke boeken met informatie die hij op kleinere schaal probeert toe te passen in de tuin. Tijdens het lezen voel je de zorgzaamheid en de liefde voor de natuur groeien bij Geoffroy.
Op zijn negentiende besluit Geoffroy Delorme het gewone leven achter zich te laten en zeven jaar door te brengen in een Normandisch bos. Alleen, zonder tent, beschutting of zelfs maar een slaapzak of deken. Geoffroy Delorme volgt het voorbeeld van herten,hij neemt hun manier van leven over, leert te eten zoals zij, te slapen zoals zij.Hij leert zichzelf te voeden door een voorraad aan te leggen,in het voorjaar plukt hij bladeren van bijvoorbeeld : brandnetel, munt, oregano, dovenetel, moerasspirea, duizendblad, hij droogt ze om schimmel en rot te vermijden. Voor eiwitten zijn er de noten, die hij in de herfst verzamelt en opslaat in een boomstam of in een rotsholte
Wat een fascinerend verhaal om te lezen hoe Geoffroy zich aanpast aan het tempo van de herten en dat hij na een tijdje overleven in het bos geaccepteerd wordt door een familie wilde herten. Er ontstaat zelfs een innige band met 1 van de herten..
Ik vind het boek wonderschoon, de omschrijvingen van de natuur, de dieren. De liefde warmte en respect voor natuur en dier. Natuurlijk is niet alles rozengeur en maneschijn en zijn er ook tegenvallers.
Het overleven de ervaringen alles in het boek is fijn, de sfeer en de schrijfwijze.
De zelfgemaakte natuurfoto’s maken het boek helemaal af!

Meer recensies van Abo2