Origineel en vermakelijk

annannette 24 november 2019
Heel eerlijk? Ik kocht dit boek vooral omdat Hans Bourlon de letterlijke baas van mijn kindertijd is en ik wel eens benieuwd was naar zijn hersenspinsels. Ik maakte een kort praatje op de boekenbeurs in Antwerpen, kreeg er een leuke handtekening en mooie tekening bij en ging met het boek naar huis.

En vandaag tijdens een conventie van Shadowhunters heb ik het boek gelezen en wat heb ik me hier ongelooflijk goed mee kunnen vermaken. Elk verhaaltje opnieuw was een leuke ontdekkingsreis en de wetenschappelijke onderbouwing achteraf voegde wat mij betreft ook echt wat toe.

Daarnaast slaagde Bourlon er wonderwel in om elk verhaal echt tot leven te brengen. Niet alleen door beschrijvingen, maar ook door korte dialogen en inkijkjes in de levens van bewoners. De verhalen waren daardoor kort, maar krachtig.

En de manier waarop Bourlon elke wetenschappelijke ontwikkeling benaderde was heel origineel. Soms kritisch, soms positief, soms negatief, soms met een vraagteken. De verhalen vermaken daardoor niet alleen, ze zetten ook nog aan het denken.

Een hele leuke toevoeging aan mijn boekenkast dus!

Meer recensies van annannette