Leuk voor een keertje

annannette 09 januari 2020
Dit boek staat al meer dan twee jaar in de kast. Ik weet nog dat ik er toentertijd heel benieuwd naar was, maar daarna is het in de vergetelheid geraakt. Sinds ik de Reverse Harem ontdekt heb, zie ik echter ook heel veel synopsissen voorbij komen die me ergens aanspreken en ergens ook niet. En veel ervan lijken op de synopsis en belofte van dit boek. Ideaal dus om eens te kijken of het misschien een genre is dat ik toch wil proberen.

En het boek las echt als een trein. Het is heerlijk vlot geschreven en de schrijfstijl past ook goed bij de karakters en het verhaal dat verteld wordt. Ik heb me ook eigenlijk geen seconde verveeld of zitten ergeren, maar ik heb wel constant het gevoel gehad dat ik toch ergens ook iets miste. Dit vind ik leuk voor één boek, maar ik weet niet hoe lang ik dit leuk vind. Daarvoor ontbreekt net dat stapje meer, net dat beetje extra.

Het is nu een beetje onduidelijk wat precies het plot van dit verhaal is. Heel af en toe krijgen we wat aanknopingspunten. Ikzelf verwacht dat het plot eigenlijk weinig meer is dan hoe Ella en Reed samen komen en blijven. Al de rest is niets meer dan een hindernis op de weg ernaartoe. En hoewel ik helemaal niks tegen romances heb, ben ik niet zo van die eindeloze weg met hindernissen. En al helemaal niet als het in veel gevallen drama is omdat er nu eenmaal drama in een boek moet zitten.

En hoewel de personages meer uitgewerkt zijn dan sommige andere personages die ik in dit soort boeken ben tegengekomen, vraag ik me af in hoeverre dit op termijn genoeg voor mij gaat zijn. Het zijn vrij standaard karakters, zonder eigenschappen die hen echt uniek maken. Het is vermakelijk en een stukje leedvermaak zit er van mijn kant wel in, maar toch.

Ik denk dat ik op zoek ga naar boeken in dit genre met net dat beetje meer inhoud en plot en boeken die WEL reverse harem zijn. Want serieus, de eerste 100 bladzijden waren echt een best prima begin van een #whychoose boek. Waarom zou ze in vredesnaam genoegen nemen met maar één Royal?

Meer recensies van annannette