Een heks en een demon

AnnaWonder 23 maart 2024
Emilia en Vittoria zijn heksen die tussen de mensen leven. Op een avond vind Emilia haar zus overleden in het plaatselijke klooster. Emilia besluit op onderzoek te gaan en de dader van haar zus te vinden om wraak te nemen. Ze ontmoet Toorn, een van de Prinsen van Hel. Die ook op zoek is naar de dader en hij wil met Emilia samenwerken.

De cover is ontzettend mooi. Van alle limited editions die ik heb, vind ik deze één van de mooiste. Met sprayed edges van paarse bloemen. Binnenin vind je een map van het Koninkrijk van de Verdorvenen, dit zijn de Prinsen van Hel. We krijgen niet alle Prinsen van Hel te ontmoeten en elk heeft zo zijn emotie, zoals Afgunst. Iemand die pijn voelt wanneer het beter gaat met iemand anders dan zichzelf. In het boek komt ook de Italiaanse stijl naar voren, Emilia bereidde vaak eten en dit werd dan beschreven. Nou ik kreeg er watertanden van :). Uiteindelijk gaat ze met Toorn samenwerken en ontstaat er iets tussen de twee. Ik had verwacht dat er meer chemie tussen deze personages zou zitten, maar het blijft een demon.

Wat verwacht ik in het tweede deel? Het einde was meer een open eind. Ik heb nog een aantal vragen en er zijn nog bijzaken in het verhaal die niet volledig zijn opgelost. Daarnaast ben ik benieuwd of we nog meer Prinsen van Hel gaan ontmoeten en hoop ik op meer chemie :). Ik heb zeker van dit boek genoten!

Lees de hele recensie op artforalways.nl

Meer recensies van AnnaWonder