De liefde staat centraal

AnnaWonder 17 juli 2022
Dit boek bevat zes verschillende verhalen, geschreven door verschillende auteurs waarbij de liefde en geluk centraal staat. Tijdens een hete zomerdag in New York valt plotseling de elektriciteit uit over de hele stad. Twaalf tieners gaan op avontuur onderweg naar een groot feest terwijl de liefde toeslaat...

Het onderwerp diversiteit komt ook naar voren in dit boek. Elk personage heeft een eigen stem, een eigen achtergrond en een eigen etniciteit. Elke twee belangrijke personages in een verhaal vullen elkaar aan; of ze vliegen elkaar naar de haren, maar houden ook van elkaar. Dit is het geval bij Tammi en Kareem, tijdens het lezen leer je deze twee personages beter kennen. Tammi was mijn favoriet; ze ziet alles om haar heen als een film en heeft de grootste dromen. Ze deed me meteen aan mezelf denken en mijn liefde voor films. Tammi en Kareem horen bij het verhaal: 'De lange weg'. Dit was het verhaal met meerdere aktes uit het boek. De andere verhalen komen er maar eenmalig in voor. Dat vond ik eigenlijk wel jammer, want ik leerde de personages daardoor niet genoeg kennen. Ook was ik wel benieuwd hoe het verder was gelopen tussen verschillende personages.

Bij het woord blackout denk je vast aan een medisch geval, maar een blackout komt voor in New York. Het is er warm en de stad zit zonder elektriciteit. Ik leerde voor het eerst met deze gebeurtenis kennen tijdens het kijken van de film In The Heights; daar gebeurd namelijk ook een blackout. In het boek was er ook sprake van een blackout in de jaren 70, dit is ook waargebeurd; google maar eens :). New York heeft af en toe een blackout doordat het zo warm is. Veel mensen weten hier volgens mij niet van af. Dat vind ik ook heel goed dat deze schrijvers dit onderwerp naar voren brengen. Blackout is een interessant boek voor jong en oud om te lezen. Het boek is niet te lang en je kan zelfs keer op keer genieten van de verschillende verhalen.

Lees de hele recensie op artforalways.nl

Meer recensies van AnnaWonder