Dans, Mila, Dans

AnnekeT 30 september 2023
Het verhaal van Mila is indrukwekkend en soms behoorlijk heftig. Ze maakt dan ook wat mee. Van een vader die haar een 'lief meisje' vind [...] tot verraad door iemand waarvan ze het niet verwacht.

Mila heeft een goede band met haar oma, met wie ze een opmerkelijke gave deelt, die van de toekomst kunnen zien. Haar beste vriend, waarmee ze opgroeit, vind dit maar onzin en gelooft er niet in. Om de ellende die haar overkomt te kunnen vergeten, danst Mila graag. Samen met haar beste vriend gaat ze optreden in de stad. Ook gaat ze samen met haar oma waarzeggen.
Iedere keer als het lijkt dat het geluk op Mila's pad komt, gebeurd er weer iets wat haar geluk verbreekt. Tot het ultieme verraad door haar beste vriend.

Er komen verschillende thema's aan bod, zoals misbruik, de opkomst van het christendom en de heksenvervolgingen, maar ook vertrouwen en de band tussen mensen. De hoofdstukken zijn kort en het verhaal is vlot geschreven. De voorkanten de titel passen bij elkaar.

Het verhaal van Mila is, ondanks het nare einde, toch een mooi verhaal. Nadat dat verhaal geëindigd is, begint het verhaal van Flora. Dan komen termen als reïncarnatie en regressie aan bod. Dit geeft een verklaring van de titel. Het geeft een bruggetje naar het volgende boek, maar voor mij was het verhaal van Mila voldoende. Toch ben ik ook benieuwd naar het vervolg van de trilogie.

Ik las dit boek in het kader van de Boekentoer.

Meer recensies van AnnekeT