Een ontdekkingsreis naar diep verborgen familie geheimen.

“We beloofden elkaar om te zwijgen. Tot de dood deze belofte overbodig zou maken.”

Deze ik vertrek thriller van Marelle Boersma neemt je mee naar de ruige kliffen en lieflijke omgeving van Cornwall.

Jill vindt vlak na de dood van haar vader Bob een briefje in een boek met de zin: nu ik dood ben, mag ik eindelijk praten.
Jill is opgevoed door haar vader, haar moeder was overleden toen Jill 5 jaar was, herinneringen vervagen.
Gaat Jill nu eindelijk familie vinden die ze nooit heeft gekend?

Ik vond het een heerlijk boek om te lezen, korte hoofdstukken en onverwachte wendingen in het verhaal maakt dat je nieuwsgierig bent naar de rest.
De hoofdstukken zijn afwisselend geschreven in de ik vorm en vanuit het perspectief van anderen. Dit is soms verwarrend, maar het geeft het verhaal wel de juiste spanning.

De hoofdstukken gaat van heden naar verleden en hierdoor kom je steeds meer te weten over het verleden van haar moeder en haar vader.
De omgeving wordt zo omschreven dat je het gevoel hebt dat je erbij bent en de zee bijna ruikt en hoort.
Marelle gebruikt mooie zinnen en omschrijvingen van voorwerpen en omgeving en gebeurtenissen die een mooie aanvulling geven op het verhaal.
‘Zijn dood laat een gat achter waarin zelfs de leegte verdwijnt’.

Meer recensies van Annemieke Luursema-Koorn