Vriendschap is een illusie

Het verhaal komt langzaam op gang, met een uitgebreide omschrijving van twee vriendinnen die een tochtje op een quad gaan maken met de bink van de vakantie in Zeeland. Dit tochtje eindigd dramatisch, hierna neem het verhaal je mee naar de gedachtes en dilemma's van de desbetreffende ouders en hun vriendschap tot elkaar. De twee vriendinnen belanden in het ziekenhuis en daar beginnen de breukjes te ontstaan in de vriendschap tussen de ouders, hoever ga je om het leven van je dochter te redden, wat is belangrijk in het leven.
Is hun vriendschap een illusie, houdt deze stand?
Het verhaal leest makkelijk weg, en de schrijfstijl houd je bij de les. Dor het gebrek aan interpuncties moet je soms even goed nadenken over wie nu wat zegt. Het hele boek is is filmisch geschreven en het einde was voorspellend.
Het dilemma waar het boek om draait is wel van deze tijd. Het verhaal blijft me helaas niet bij. Het is geen slecht boek, maar ok geen topper.

Meer recensies van Annemieke Luursema-Koorn