Het Dossier

Annikavo 28 maart 2024
Josa Bresse wordt op een ochtend wakker en weet dat er iets niet klopt. Ze is 10 dagen uit haar leven kwijt! En er zitten rare littekens op haar lichaam.

Na wat onderzoek blijkt er een orgaan te missen uit Josta's lichaam. De vragen blijven maar komen: wie heeft dit gedaan? Waarom bij mij? En waarom ben ik weer terug in mijn bed gelegd?

En dan wordt er een aanslag op haar leven gepleegd. Nu zal ze weer in haar verleden van het DDR-regime moeten duiken. Wie heeft het op zijn geweten?

Het verhaal is vanaf bladzijde 1 intrigerend. De bizarre verhaallijn wat eigenlijk toch echt gebeurd zou kunnen zijn. Spionage, ondervragingen, vervalsing, kunst. Vele onderwerpen passeren de revue.
Josta is een personage die mij bleef verbazen, met haar wilskracht, sterkte en levenslust.

Dit is het eerste boek wat ik van deze schrijfster heb gelezen. Het volgende van haar hand, De Camino, ligt al klaar op mijn nachtkastje.

Meer recensies van Annikavo