Alle wegen leiden naar Rome (en naar jou)

Astrid Mulder 28 mei 2023
Alle wegen leiden naar Rome (en naar jou) van Vivian van Leeuwen(@viviansvocabulaire)
Na het zakken voor haar tentamens boekt Carlijn en reis naar Rome om te gaan ontdekken wat ze nu eigenlijk wil.
Haar bezorgde zussen hebben er moeite mee omdat Carlijn afhankelijk is van haar gehoor implantaat die ze de naam Helena heeft gegeven. Dit is op een mooie manier in het verhaal verwerkt.
Ieder hoofdstuk begint ook met een stuk uit hun gezamenlijke chatberichten berichten, dit is een leuke toevoeging.
Bij aankomst in Rome ontmoet ze de knappe Romein Luca een Instagram boyfriend fotograaf die met een polaroid camera de toeristen vastlegt en ook in te huren is. Als blijkt dat het hotel van Carlijn is dubbel geboekt, biedt Luca gelijk aan dat ze bij hem kan verblijven.
Hoewel Carlijn een mooi lijst heeft gemaakt met alle bezienswaardigheden van Rome daagt Luca haar uit om hier vanaf te wijken. Luca laat haar op een andere manier Rome zien dan de gemiddelde toerist de stad ziet.
Tijdens haar verblijf in Rome besluit Carlijn niet terug te gaan naar Nederland maar verder te gaan reizen. In de tussentijd is de liefde opgebloeid.
Als Carlijn vertrekt uit Rome spreken ze af na 6 maanden elkaar weer te ontmoeten als het gevoel er nog is. Zoals je al voelt aankomen gaat dit ook gebeuren. In de mooie stad Madrid.

Het is een feelgood in een fijne schrijfstijl. Als ik ooit naar Rome ga wil ik ook wel meer zien dat de standaard toeristenplekken.
Hoewel er voor mij iets teveel “vlinders” in het boek voorkomen heb ik het boek met veel plezier gelezen en kan ik het zeker aanraden.
Lsamsterdam/zin in feelgood dank je wel dat ik het boek mocht lezen

Meer recensies van Astrid Mulder