Meer diepgang!

Astrid Mulder 17 september 2019
“We doen wat we kunnen” gaat over twee bevriende stellen die samen met hun dochters een vakantiehuis hebben. De dochters Elisa en Madelon krijgen in de duinen een ernstig ongeluk. Elisa heeft hersenletsel en zal waarschijnlijk nooit meer uit haar coma komen. Het letsel van Madelon valt in 1e instantie mee. Tot blijkt dat Madelon een hartinfarct heeft gehad en een nieuw “kinder” hart nodig heeft. Omdat de tijd dringt is het hart van Elise de enige oplossing. Hoe gaan de ouders om met zo’n dilemma?
Ondanks dat het boek makkelijk leest moet je wel bij de les blijven, dit komt omdat de interpuncties ontbreken. Heb mij gedurende het hele boek afgevraagd hoe het zat met de vriendschap tussen de beide stellen. Vond het wat oppervlakkig, had graag meer diepgang gezien. Heb de hele tijd het gevoel gehad dat ik iets miste, maar kan er geen vinger opleggen wat! Misschien moet ik het boek nogmaals lezen.

Meer recensies van Astrid Mulder