een zee vantijd

Astrid Mulder 25 juli 2022
Namens de Verhalenfabriek mocht ik het boek “Een zee van tijd” van Eva Nagelkerke lezen. Mijn dank hiervoor. Ik ben bekend met andere boeken van Eva Nagelkerke dus gelijk enthousiast toen ik het boek mocht lezen.
Achter de naam Eva Nagelkerke schuilt het schrijversduo de zussen Alexandra en Victoria Nagelkerke. Ze hebben ook boeken uitgebracht onder het pseudoniem Eva Monté.

Het boek gaat over Linde die werkt bij een prestigieus kantoor op de Amsterdamse Zuidas. Ze moet daar enorm hard werken en maakt lange dagen, soms ook zelfs nachten. De concurrentie is moordend en de werkomgeving is zeer vrouwonvriendelijk. Linde heeft een geheime relatie met haar baas de senior Vincent.
Steeds vaker vraagt Linde zich af of dit nu wel werkelijk is wat ze wil. Zeker als ze een schokkende foto op de telefoon van Vincent ziet is het voor haar eigenlijk wel klaar.
Juist opdat moment neemt een oude jeugdvriendin Katja contact met haar op met de vraag of ze samen de oude strandtent van haar oom wil gaan runnen.
Linde neemt ontslag en verbreekt de relatie met Vincent.
Samen met Katja gaat ze de strandtent opknappen. Vanaf het moment van de feestelijke opening is het een groot succes.
Maar al snel na de opening gebeuren er steeds vreemdere gebeurtenissen. Linde weet op een gegeven moment niet meer wie ze kan vertrouwen en of ze nog wel veilig is.

Het is een kort verhaal met een fijne schrijfstijl. Het is spannend en laat je niet los Heerlijk om tijdens de vakantie of gewoon op de bank te lezen.
Een echte aanrader.

Meer recensies van Astrid Mulder