Zoektocht naar diagnose en liefde.

Astrid Mulder 24 augustus 2019
Sabine werkt in een verpleeghuis, door de werkdruk is ze altijd moe en brengt ze bijna geen tijd meer door met haar familie en vrienden. Om wat tot rust te komen gaat ze samen met vriendin Annelot enkele weken naar een vakantiepark. Tijdens haar verblijf op het vakantiepark blijken er vacatures in de kampwinkel te zijn. Sabine besluit hierop te solliciteren en wordt aangenomen. Al snel komen haar lichamelijke klachten weer in alle hevigheid terug. Omdat de klachten alleen maar erger worden gaat ze naar de huisarts en komt in een medisch traject terecht. Tijdens de hele periode krijgt Sabine de aandacht van 2 mannen, de manager van de kampwinkel en een arts uit het verpleeghuis waar ze eerst werkte. Omdat Sabine zich volledig richt op de diagnose van haar ziekte wil ze niet ingaan op de advances van de beide mannen. Na een lang traject krijgt ze eindelijk te horen wat heeft en vindt ze de ware liefde.

Het boek was niet helemaal wat ik er van verwacht had, afgaande op de achterkant. Boek is makkelijk te lezen, maar heeft helaas weinig diepgang. Hierdoor leer je de personages bijna niet kennen. Ondanks dit heb ik het boek wel met plezier gelezen. Het is echt een boek om tussendoor te lezen. Wat heel fijn was dat het boek een hardcover heeft en een mooi leeslint.

Door het nawoord wordt het duidelijk dat Thea Zoeteman haar zoektocht naar haar eigen diagnose van een chronische ziekte heeft gebruik om het boek te schrijven.

Meer recensies van Astrid Mulder