Een goed script voor een slechte film

Ik ga het niet mooier maken dan het is: waar komen die 4 sterren in hemelsnaam vandaan??? Het thrillerthema ‘een groepje vertrekt naar onbereikbaar gebied’ was al volledig uitgekauwd maar dan nog kun je er een spannend verhaal van maken. Dat is helaas niet gebeurd: vanaf het begin is duidelijk dat de meeste mensen dood gaan en door de duidelijke hoofdpersoon weet je ook meteen wie niet! Doordat er daarnaast maar 1 persoon van de groep nader beschreven wordt, weet je ook al vrij snel wie de dader is. En inderdaad.... bijna iedereen gaat dood en aan het eind hoor je wie de dader is en waarom degene alle moorden pleegt. Gaaap. Ik wil niet spoileren maar er zitten een paar essentiële gaten in dit boek, verhaallijnen die niet kloppen. Het is jammer dat de schrijver het niet spannend maakt door meerdere personen dieper te beschrijven en een reden te geven om de moordenaar te zijn zodat je als lezer mee kan ‘puzzelen’. Dat had ik gezien de recensies op zijn minst verwacht. Misschien ben ik te kritisch maar ik kan het echt niet meer dan 2 sterren geven.

Meer recensies van Astrid Nieborg