Ik vond het niks

Aukje Wouters 07 maart 2015
Kluun, ouwe haan, houd toch op met het uitmelken van je succes rondom 'Komt een vrouw bij…' Het is mooi geweest.
Ik vond Haantjes simpel gezegd een bar slecht boek. Ik heb het wel uitgelezen omdat het vlot wegleest (net zoals al Kluuns werk), maar eigenlijk had ik het net zo goed niet kunnen lezen. Ik vond er echt niets aan.

'Komt een vrouw bij de dokter' vond ik een prima, pakkend boek. Nee, het is geen hoogstaande literatuur. Maar moet een boek altijd van hoog literatuur niveau zijn om goed gevonden te worden? Ik vind van niet. En ik heb plezier beleefd aan het lezen van 'Komt een vrouw bij'. Sterker nog; het verhaal en de morale vragen die het oproept heeft ook mij toentertijd wel een paar dagen beziggehouden. Ook 'De Weduwnaar; vond ik geen slecht boek. Minder dan boek 1, maar prima.

Met Haantjes slaat Kluun in mijn perceptie de plank volledig mis. Jammer de bammer.

Meer recensies van Aukje Wouters