Verslavend!

benbijker55 28 november 2021
Een heerlijk nieuw boek van Marceline de Waard. Een novelle deze keer waarin we worden meegenomen naar het Schotse eiland De Hebridensmaragd, waarheen Dough na de dood van zijn vader (waarmee hij was gebrouilleerd) terugkeert. Geheel in de oude traditie om zijn plaats als de nieuwe Laird in te nemen. Binnen een paar minuten word je meegenomen in het landschap, door de bijzondere bewoners van dit weerbarstige landschap en door de eigenzinnige Dough en de door twijfel gemankeerde Jane. Het boek leest als een trein, de personages komen tot leven tegen een spannende achtergrond waarin oude en nieuwe waarden op zoek zijn naar een nieuw evenwicht. En natuurlijk kan de liefde niet uitblijven, ook niet op oudere leeftijd. Kortom een spannend, ontroerend en meeslepend verhaal zoals we dat inmiddels gewend zijn van Marceline de Waard.

Meer recensies van benbijker55