Heerlijke Feelgood in Love Heart Lane

Bethina Redcod 27 maart 2022
We maken kennis met Felicity, die een kantoorbaan in London heeft, maar het daar eigenlijk niet meer naar haar zin heeft. Ze neemt een poosje vrij om haar moeder op te zoeken in het dorp waar ze geboren is. Haar oma is pas overleden en omdat ze het te druk had met haar werk kon ze niet terug. Of eigenlijk was er een andere reden, maar daar kom je tijdens het lezen van het boek pas achter. Ze gaat terug om haar moeder te ondersteunen en ook om na te denken over hoe ze verder wil in het leven.

Als ze in het dorp aankomt begint het te sneeuwen en dat gaat maar door, zodat ze na een paar dagen ingesneeuwd raken. En in de periode dat ze ingesneeuwd zijn gebeurt er van alles in het dorp, waarbij Felicity een belangrijke rol speelt.

Ze krijgt ook te maken met haar oude vlam, de man waarmee ze een relatie had voordat ze naar Londen vertrok. Hun ontmoeting verloopt heel erg stroef, omdat hij nog steeds boos op haar is. En ze komt erachter dat er een aantal geheimen zijn waar ze niets vanaf wist, en die haar moeder haar ook niet verteld heeft de weinige keren dat ze op bezoek was.

Het is een heerlijke feelgood verhaal, met de verwachte elementen van ruzie, jaloersheid en natuurlijk liefde.
Op sommige momenten is het ronduit ongeloofwaardig hoe problemen opgelost worden, en soms ook heel erg voorspelbaar. Maar dat neemt niet weg dat het zeker de moeite waard is om te lezen.

De manier waarop de dorpsgemeenschap beschreven wordt en de saamhorigheid in tijden van nood spraken mij heel erg aan. Ook de warme vriendschap tussen Felicity en haar vrienden, die verbroken was en toch weer opgepakt wordt is heel mooi beschreven. En het feit dat koken en bakken ook een belangrijke rol in spelen, maakte dit boek voor mij erg aantrekkelijk om te lezen.

Ik heb ervan genoten en kan het zeker aanraden als je zin hebt in een feelgood roman.

Meer recensies van Bethina Redcod