Indrukwekkend boek

Betty 05 juni 2020
Prachtige cover heeft Zeg maar Joe en een intrigerend onderwerp.
Na een wereldwijde 12 minuten durende zonsverduistering treft lerares Sophie (Nieuw Zeeland) een man aan op de bank bij de school Hij draagt een lange mantel loopt op blote voeten heeft zwart haar en een baard.Hij is enorm charismatisch. Hij zegt dat hij Jezus is ( Zeg maar Joe want jezus brengt teveel bagage mee en Joe klinkt veel leuker) en teruggekeerd is op aarde om de mensheid te helpen en om de wereldproblemen aan te pakken. Al gauw blijkt dat Sophie is uitverkoren om hem gedurende zijn verblijf op aarde te vergezellen.
De komst van Joe zet dingen in beweging,er gebeuren wonderen,overal waar Joe komt zijn er veel mensen op de been en hij geneest zieken.
De pers en de sociale media zitten er bovenop.
De wereldleiders en de grote godsdiensten zijn bezorgd.
Joe geniet intussen met volle teugen van de aandacht die hij krijgt met voorgestelde oplossingen voor grote kwesties maakt hij snel korte metten, bijvoorbeeld de 10 geboden kunnen worden vervangen door leefregels. Het is het bijbelverhaal maar in een soort moderner jasje. En je wordt er weer bewust van gemaakt dat we zuiniger met onze aarde om moeten gaan,wat ook zo is. nergens een belerend toontje in het boek trouwens dat is wel fijn
Zeg maar Joe is erg vlot geschreven en is intrigerend zodat je wil blijven doorlezen.
Het boek heeft tevens vele mooie zinnen, zinnen om over na te denken. Fijn om weer eens een erg origineel boek te lezen wat totaal anders is.
Ik heb het boek met heel veel plezier gelezen,ik vond het niet echt een roman,maar dat is verder niet storend,ik vond het jammer dat het boek uit was..

Meer recensies van Betty