Heimweeland - Kati Naumann

Bubbel Books 13 september 2019
Heimweeland - Kati Naumann

Tijdens een wandeling stuit Milla op een verlaten plek. Ze vind een luik waar een kelder onder schuilgaat. Het lijkt of de tijd stil heeft gestaan.
Nieuwsgierig naar waten wie er bij de kelder thuishoort gaat ze op zoek naar de familie die op de verlaten plek gewoont heeft.
Zo komt ze achter een prachtige maar verdrietige geschiedenis van een heel hechte familie in de tijd van het Duits Democratische Republiek.

Het boek leest gelijk heerlijk en makkelijk weg. Je verliest je in het verhaal van de familie Dressel. Wat ik vooral erg leuk vond is om eens een boek te lezen over de tijd in Duitsland na de oorlog. Het leven was er bepaald niet makkelijk.

De personages zijn goed beschreven en er zit echt verschil in de karakters. Christine had van mij wel wat volwassener beschreven mogen zijn. Hoewel zij 50 is komt ze nog steeds over als een 15 jarig meisje.
Maar misschien was dit juist de opzet van het hele boek?

Als verrassings boek (ik had hem uitgekozen op de prachtige kaft en heb de omslag nog rescensies gelezen) vond ik het prachtig!
Deze ga ik zeker nog eens lezen!

Meer recensies van Bubbel Books