Meeslepend en interessant verhaal

Bubbel Books 14 maart 2020
Het zesde deel van de Zeven Zussen serie.
Dit maal het verhaal van Electra.

Electra is een aan drank en drugs verslaafd topmodel. Ze woont in New York.

Als haar adoptievader overlijdt krijgt, ze samen met haar 5 zussen, een brief van hem.
In de brief staan aanwijzingen naar waar Electra vandaan komt.

In eerste instantie wil Electra er niets van weten en leeft ze met het idee dat ze de minst geliefde zus is en dat ze Pa Salt alleen maar teleurgesteld heeft.
Wanneer ineens haar overgrootmoeder voor de deur staat gaat ze de brief toch lezen.
Haar grootmoeder verteld haar waar ze vandaan komt.

Na een overdosis aan slaappillen besluit Electra om naar een afkickkliniek te gaan.
Hier vind ze haar stem en vind ze inspiratie om haar eigen kleding te ontwerpen en om kansarme jongeren te helpen met afkicken.

Het verhaal brengt je naar Kenia en vertelt over de geschiedenis tussen de blanken en de zwarten.
Hoewel het een onderwerp is die nu nog speelt is het nauwelijks te bevatten hoe de blanken dachten over zwarten.
Hartverscheurend en ontzettend beschamend.

Daarnaast lees je over de strijd die ene drank en drugs verslaafde aan moet gaan om weer clean te worden en hoe moeilijk dit is.
Iets wat ik me nooit heb kunnen voorstellen en wat ik erg interessant vond om te lezen.

Lucinda schrijft erg prettig en zorgt ervoor dat je helemaal meegezogen wordt in het verhaal.
Het smaakt naar meer en ik kan niet wachten op het vervolg!!

Meer recensies van Bubbel Books