Het is Barsten of Buigen

Bibi_92 20 juni 2020
Barsten

sari groeit op in de jaren 60 in een Zeeuwse dorpje , uit een vissers gezin .
ze werkt op havenkantoor , als ze haar hoofd leeg wilt maken gaat ze naar het strand toe zwemmen of aan het stand zitten .
het is in het gezin barsten of buigen wat haar vader zegt moet ook gebeuren.
ze leert Pieter kennen een jongen die daar op vakantie is , hij is heel anders dan sari en open haar ogen beetje bij beetje en liet het andere kant zien want sari nooit gewent was .
Toen raakte Sari onverwachts zwanger dat kon niet niemand mocht het weten en was een grote schande , ze moest weg en mocht dus niet thuis blijven .
sari kon later er niet meer tegen ze wou meer maar wat wou ze dat wist ze niet ze wist wel dat ze dit niet langer kon, ze verstrekte naar Amsterdam om daar haar eigen leven op te bouwen .
Maar dat was niet zo makkelijk het is voor haar een nieuwe wereld die ze niet kent hoe kan je veder als je eigenlijk alleen maar stemmen in je hoofd hebt van je ouders dat niet kan en je daar door nog aan twijfelen raakt . en groot geheim met zich mee draagt want niemand weet dat ze een kind heeft.
ze vind dat het haar schuld is en dus alles zelf moet oplossen en er veder niemand tot last moet zijn.

Marlies allewijn
heeft dit boek vlot geschreven je komt er snel door heen.
niet ingewikkeld geschreven of te begrijpen , niet al te lange zinnen of hoofdstukken .
als je het eenmaal in begonnen bent wil je liefste veder lezen hoe het af loopt .
ik vond aangrijpend verhaal alleen vond jammer dat zo einde was en dat daar niet iets veder er op in was gegaan .
ik vind de kleuren van het boek in die tijd meisje wat er op staat slaat niet op sari als in het boek staat geschreven .
de titel begrijp ik heel goed het komt vaker voor in het boek dat je het beter begrijpt waarom ze op die titel is gekomen . het boek dat opvalt omdat het er anders dan andere boeken er uit ziet .
er zit bij elke hoofdstuk een stukje van een lied er bij de titel en van wie het is staat er bij dat je makkelijk op kan zoeken wat voor liedje het is .
zonder te horen of op te zoeken is boek gewoon ook goed te lezen het is een bijvoeging

Meer recensies van Bibi_92